Ai zice ca dupa ce ai castigat cele mai macabre jocuri vei fi lasat in pace. Ei bine, nu. Nu si in cazul celui mai cunoscut cuplu Katniss-Peeta.  Viata lor nu va mai fi niciodata la fel, indiferent de eforturile depuse. Acum, Katniss locuieste in Cartierul Invingatorilor cu mama si cu sora ei. Desi merge la vanatoare, trecutul inca o bantuie. Prietenul ei dintotdeauna, Gale,  lucreaza acum in mina si singura lui zi libera este aceea de duminica.

Presedintele Snow, cel mai important om, ii face o vizita amenintatoare lui Katniss pentru a-i spune ca gestul ei de la sfarsitul Jocurilor(acela de a se sinucide) este o sfidare si ca trebuie sa-si joace foarte bine rolul de scolarita innebunita de dragoste. Surprizele ataca surprizele. Ce se petrece, ce intriga puternica! M-a surprins placut! Trebuie ca Suzanne Collins sa aiba o imaginatie blogata, si mai mult stie sa induca socul.

In Panem incepe sa fie din ce in ce mai mare agitatie: tot mai multi oameni de-ai presedintelui sosesc, numiti Aparatori ai Pacii, care sunt foarte cruzi si nesuferiti de asemenea. Se implinesc 75 de ani de la infiitarea Jocurilor Foamei, adica e timpul Jubileului Pacificarii. Regulile se schimba, cum era de asteptat si acum intra in joc din fiecare District vechii castigatori. Veste soc! Katniss si Peeta au revenit in arena. Pe de alta parte, in anumite districte au inceput revoltele.

"Dar nu ma pot impiedica sa intrezaresc imaginile noastre de pe ecranele plasate de-a lungul drumului. Si nu suntem doar frumosi, sunetm intunecati si periculosi. Ba nu, suntem mai mult de atat. Suntem indragostitii din Districtul 12 nascuti sub o stea potrivnica. "

Nevoita sa-si paraseasca mama si sora si pe bunul sau prieten, Gale, Katniss renunta la prefacatoria de a fi draguta si imorala. Inainte de inceperea editiilor precedente sunt antrenamentele: toti participantii par simpatici. Ok, aproape toti. Toata lumea doreste sa se alieze cu Katniss, vazand priceperea si indemanarea de care da dovada.
   La proba individuala supervizata de creatorii-de-joc, Peeta si Katniss iau nota zero-o noutate in istoria jocurilor. Emotionante sunt noptile petrecute de protagonisti impreuna, fiind un prilej de a scapa de cosmarurile care ii bantuie(dorm impreuna).

La interviu totul explodeaza. Presedintele Snow o obliga pe Katniss sa poarte o rochie de mireasa. Care este treaba cu rochia? Cei doi trebuiau sa se casatoreasca. Cinna, magnificaul stilist al lui Katniss, transforma rochia intr-un contum de gaita-zeflemitoare, simbolul ei si al rebeliunii, ceea ce are un impact imens.
  Cand vine randul lui Peeta, apai ce a facut Katniss e nimic! Anunta iubirea lor eterna, ca s-au casatorit deja si ca fata e gravida(minciunele), dar publicul nu are de unde sti, asa ca are un efect sublim.
   Dupa asta, jocurile devin cu adevarat mai complexe; Katniss si Peeta se aliaza cu zeul-superb-al-frumusetii, Finnick si batrana de 80 de ani, Madge, foarte priceputa la asamblat si procurat hrana din natura.  Arena este proiectata ca un ceas, impartit in 12 parti, in fiecare fiind cate o amenintare sora cu moartea: maimute mutante, pasari-insceta ucigase, inundatii, ceaata acida. ploaie de sange.  Plus ca totul e o jungla fara final . Intr-un impas, cu nu mai au de ales, simpatica Mags se sinucide.

Celor 3 li se alatura artagoasa Johanne, sclipitorii Wiress si Beetee, porecliti Tacaneala si Scurtcircuit. In arena raman 8 din 24. Beetee are i plan foarte interesant, cu o bobina si o inventie care electrocuteaza tot ce prinde.Johanna si Katniss sunt trimise sa imprastie sarma si Johanna o ataca, lasand-o inconstiente. Ranita, porneste  totusi cu greu spre Beetee, locul de unde au pornit si descopera ca amenintarea nu sunt restul participantilor, ci insasi arena. Acum, daca va reusi sa o distruga sau va muri, si cea ce se va intampla...gasiti in roman !

O idee fenomenala, pe de alta parte, care ia nastere in ultima clipa ca reactie la vechile spuse ale lui Haymitch: "Nu uita, acolo in arena, cine e dusmanul! " acela nefiind nici crruda Enobaria sau Chaff, ci insusi jocul.  Mi-a placut foarte mult cartea, ea fiind in mod vizibil mai reusita decat cea dintai, deoarece m-am obisnuit cu personajele si cu intamplarile,totul decurge foarte cursiv.Ideea de triunghi amoros  se intalneste si aceasta serie, devenind un accesoriu must-have al oricarei serii celebre.
   Am citit pe anumite bloguri recenzii realmente respingatoare la adresa acestei serii, anume :Coloana vertebrala un veritabil cliseu": totalitarism, revolte, o ranara promitatoare. Din tot ceea ce am citit pana acum, am ajuns la o concluzie cat se poate de justa:
 Povestile care au succes, cele mai placute si mai iubite, sau cel putin majoritatea se nasc din clisee si devin inedite.

Naratorul subiectiv(persoana 1) da un plus de savoare, deoarece nu-mi imaginez cartea narata la pers a 3a. Dialogurile credibile, fermecatoare, situatiile surprinzatoare, ce sa mai...
   Momentul cel mai de neuitat este acela cand Katniss trge socanta concluzie ca se intoarce in arena.  Prezenta superbului Finnick, prietenul lui Haynitch este incantatoare, acesta fiind creionat aidoma unui zeu al frumusetii.

NOTA: 5/5
Nr pag: 318
Continuarea: Revolta