"Limitele spiritului" este volumul 5 din seria "Academia vampirilor", carte care mi-a placut enorm de mult. A fost plina de suspans, actiune, emotie si iubire :) Rose isi da testele de gardian, in urma carora obtine cel mai mare  punctaj. Pur si simplu este fenomenala la acest capitol - de mi-ar fi si mie la fel de simplu la examen : )

Oricum, ajunsa gardian,viata ei ia cu totul si cu totul alta turnura Problemele de aceasta data sunt mult mai grave, si sa va explic de ce. Rose are un nou obiectiv: vrea sa-l faca pe Dimitri, de fapt, nu-l face, si-l readuce la starea lui initiala de dhampir. Problema e ca secretul acestei transformari este detinut de Robert, fratele maleficului Vikton Dashkov, care acum este inchis intr-o inchisoare de maxima securitate. Chiar asa, Eddie, Lissa si Rose pornesc dupa Viktor, pentru a-l elibera din Tarasov - si chiar reusesc !

Esentialul este ca pentru a transforma un strigoi in dhampir este necesar ca strigoiul sa fie ucis cu o tepusa vrajita de spirit, si sa-i fie implantata in inima de acelasi utilizator al spiritului. Intorsi la Academie, Rose si ceilalti (inclusiv Adrian care li se alatura ) sunt pedepsiti. Partea asta mi s-a parut pur si simplu enervanta - cu pedeapsa - nu ca ar fi vina autoarei, insa ma enerveaza genul de personaje care arunca in stanga si-n dreapta cu acuzatii si pedepse. Daca in romanele trecute Rose era aia care ascundea chestii de Lissa, acum situatia s-a inversat, Lissa fiind mica secretoasa.

Tot acest farmec ar trebui sa aibe loc pana la urmatorul atac al lui Dimitri, insa se pare ca el loveste din nou, ca strigoi, si cu toate ca Rose si Eddie au avut ocazia sa-l omoare, Rose l-a impiediat - ce sa faci cand iubesti pe cineva intratat de mult ? Ca oglindire in lumea reala, am observat sa Rose este modelul dupa care ar trebui cu totii sa ne luam - mai mult sau mai putin -. Ea nu este perfecta. Daca in primele doua carti am zis ca este prea super-eroina, apoi se intampla mai incolo sa decada intr-atat doar din cauza iubirii. Oricum ar fi, pe un grafic al evolutiei, ea devine din ce in ce mai buna, mai priceputa, mai inteligenta simai ambitioasa(daca este posibil ) . Lissa, prietena ei cea mai buna, ii este mereu alaturi, si pot spune ca mi-a placut mult de ea.

Nu am avut o parere prea buna in privinta relatiei Rose- Adrian deoarece, cu toate ca el este indragostit de ea, Rose nu-l iubeste cu adevarat.

"Limitele spiritului" a fost plina de actiune, avand un titlu ideal si extrem de sugestiv. Mi-a placut ! A fost foarte buna ! Si inainte de a incheia aceasta recenzie, va mai spun ceva: Dimitri o sa atace din nou. Iar de data asta .. oare il pot salva sau va trebui sa fie ucis ? Si mai mult, oare este reala toata aceasta chestie cu salvarea sau doar isi risca vietile personajele in mod iinutil ?